dijous, 2 de juny del 2011

A...

La flama roja del meu pensament,
covada en palla d'or d'ensomni,
s'enfila encara a perseguir l'atzur...
Però mig atalaia el frau ingent
que pot embriagar-la de vertigen...
Qui sap si emmena el pas a un relliscall,
i no té la fermança d'un cop de peu segur!...
El rost de l'altra banda!... La nuesa del cim!...
Santa follia d'albirar la terra!...
Puja la costa amb aire de brivall
que no en coneix la vil traïdoria...
I va fent el camí cada dia
amb un afany sublim!...

Salt, abril de 1934

2 comentaris:

  1. Miquel, gracies pel document que has enviat a la Roser. Suposo que deu ser del meu re-besavi, però no ho tinc clar. Si trobes el document sencer i me'l vols enviar t'ho agrairé. Igualment si trobes algun altre document m'agradaria tenir-lo. El darrer escrit que tinc jo és del 1874 (una llibreta amb l'arrendament d'una horta de Sta. Eugènia)
    Jo vaig ser alumne del teu pare en alguna classe de català. No recordo exactament quantes. Són les úniques que tingut en la meva vida i les recordo amb molt d'afecte.
    Era en aquell pis de l'Avda. 20 de juny de Girona, el pis del teu pis Josep i Palmira

    ResponElimina
  2. Vull dir del teus tius Josep i Palmira.
    Perdona i moltes Gràcies.
    Quim Pardàs Costa

    ResponElimina